Friday, January 18, 2013

Magic duel at the university staff start of the new year party


Last week we had the staff "shinnenkai" (start of the new year-party) at the university. One year ago, I met another guy also working at the computer science department who was very excited when he hear I was a magician. He had just started practicing magic.

先週、大学のスタッフの新年会があった。去年の新年会で、僕がマジシャンだって聞いたら興奮した先生がいた。同じ学科で働いている人で、そのころマジックを練習し始めたばかりだった。


This year, he found me again and he showed me three tricks that I had showed him last year that he had practiced since then. Two of them went fine, one not so fine. He also showed some other magic tricks, and asked me to show him some magic too. So we ended up having a magic duel during the party. It was a lot of fun, and the food was good too.

今年もその先生に見つけられた。僕が去年披露したマジックの中の3つ、今年彼に見せて貰った。去年見せて貰って、練習したよって。マジックの中、2つが大丈夫だった。1つはちょっとバレバレだった。他のマジックも見せてくれた。僕のマジックも見せて欲しいって言っていたから僕もちょっとだけマジックをやった。マジシャンバトルみたいな感じになった、笑。楽しかった。食べ物も例年より美味しかったし。

No comments:

Post a Comment